Remix utav spel DST 2IT026

Ännu en bit mer på vägen nu!
Känns skönt att det rullar på!

Förutom att skapa något eget i programmet Scratch skulle man visst remixa någon annans arbete också.
Att en liten grej utav förändring kan göra någon annans arbete till ditt eget som man fått höra tycker inte jag själv verkar vettigt, då en liten grej kanske inte syns speciellt mycket.

Jag valde att göra en Remix av detta spel:
http://scratch.mit.edu/projects/54235206/
Kan du se ändringen?
Jag gjorde om det till det här:
http://scratch.mit.edu/projects/54328958/

Jag ändrade till att när man klickar på cirkeln med 5 poäng så kommer det upp en ny fast stilla cirkel med -3 poäng för att göra det hela lite svårare.

Dock tyckte jag att det var svårare att remixa då det är någon som suttit och gjort ett väldigt bra spel och så kommer jag och ändrar det, kanske till och med förstör.
Och sen är det svårt att försöka komma på nya ider till något som man själv inte har påbörjat, det är svårt att veta hur någon annan tänker när man jobbar i en skapande process.

Nu ska det bara skrivas en kortare rapport om detta arbete om hur jag skapat ett eget spel samt hur jag har remixat någon annans.

Kör hårt go vänner, Vi är bäst!

Lämna en kommentar